Radio Białystok | Wiadomości | Rozpoczyna się rozbudowa łomżyńskich bulwarów - dostęp do rzeki Narew jest ograniczony
Na dwa lata zamknięto mieszkańcom Łomży wstęp na lewy brzeg Narwi od mostu Hubala do bulwarów z Portem Łomża.
Częstym problemem przy wyświetlaniu playera jest używanie Adblocka.
Dłuższe dźwięki na niektórych wersjach przeglądarki Chrome są ucinane.
To 800-metrowa część brzegu, na którym zaczyna powstawać kolejna część nadnarwiańskich bulwarów.
Poza trasą wzdłuż rzeki dla pieszych i rowerzystów, powstanie tam plaża miejska z całą infrastrukturą i boiskiem do siatkówki, parking oraz miejsca na małą gastronomię i na plenerowe imprezy.
Inwestycja kosztować ma prawie 25 mln. zł, ale 90% tej sumy pochodzi z Banku Gospodarstwa Krajowego w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.
Przygotowanie do prac to wycięcie ponad 150 drzew rosnących nad rzeką, ale zgodnie z pozwoleniem na ich wycinkę nasadzimy tyle samo nowych w starej części miasta, a same bulwary także będą miały swoje nasadzenia - obiecuje zastępca prezydenta Łomży Piotr Serdyński.
Nowy odcinek bulwarów nad Narwią w Łomży ma być gotowy jesienią 2027 r., czternaście lat po oddaniu pierwszej ich części od ul. Zjazd do Żydowskiej, z Portem Łomża.
Rozpoczyna się rozbudowa łomżyńskich bulwarów, 1.09.2025, fot. Adam Dąbrowski
Rozpoczyna się rozbudowa łomżyńskich bulwarów, 1.09.2025, fot. Adam Dąbrowski
Rozpoczyna się rozbudowa łomżyńskich bulwarów, 1.09.2025, fot. Adam Dąbrowski
Rozpoczyna się rozbudowa łomżyńskich bulwarów, 1.09.2025, fot. Adam Dąbrowski
Dzięki temu wsparciu możliwe będą remonty dachów, ocieplenie budynków, przebudowa dróg, ale też np. budowa studni głębinowych. Umowy na dofinansowanie kolejnych projektów w ramach Funduszu Wsparcia Gmin i Powiatów podpisały w poniedziałek (25.08) władze naszego regionu i przedstawiciele kilku podlaskich samorządów.
Mimo niezakwalifikowania się do tzw. Funduszy Szwajcarskich, Łomża nie zamierza rezygnować z inwestycji wpisanych do tego wniosku - zapowiada zastępca prezydenta miasta Piotr Serdyński.